Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen.
Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie
1. Via www.omoda.nl/retour (let op deze pagina is alleen te benaderen via een browser en niet via onze app) kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons.
2a. Kies je voor retourneren via DHL of PostNL dan stop je het item of de items die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop je dit vervolgens terug in de Omoda-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw item hier retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Omoda-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking.
2b. Kies je voor retourneren in een Omoda winkel dan is het niet nodig de items terug te stoppen in de verzenddoos. Het is voor de winkel voldoende als de items in de originele verpakking of schoenendoos zitten. Daar staat namelijk de unieke barcode op die ze in de winkel scannen en die gekoppeld is aan jouw gegevens.
Optie 2: Retourneren zonder aan te melden
Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Je hebt bij ons 365 dagen de tijd om jouw bestelde fashion-items te passen. Is het geen match? Dan mag je ze ongedragen en in de originele verpakking binnen 365 dagen na ontvangst retourneren. Je kunt een optie kiezen via www.omoda.nl/retour. Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Zorg er tijdens het passen voor dat de items niet vies worden of beschadigd raken, wanneer dit gebeurt is het namelijk niet meer mogelijk ze te retourneren. Zo kun je schoenen het beste binnen op een zachte ondergrond passen en kun je kleding het beste passen wanneer je geen make-up draagt.
Na het passen zorg je dat de schoenen in de bijgevoegde schoenendoos weer retour komen. In het geval van kleding behoren de labels ook nog aan het artikel te zitten. Is het label losgekomen tijdens het passen dan kun je deze los bijvoegen in je pakket. Sommige kleding wordt verstuurd in een plastic verpakking. Op deze verpakking staat de unieke barcode die gekoppeld is aan jouw bestelling, dus het is ook belangrijk deze te gebruiken om het artikel te retourneren.
Artikelen die voorzien zijn van een 'no retour' sticker zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht wanneer je de sticker verbreekt en/of verwijderd. We doen dit vanuit hygïene overwegingen zodat we zeker weten dat we het artikel ook weer naar een volgende klant kunnen sturen. Het gaat hierbij onder andere om heren boxershorts.
Ben je het artikel gaan dragen en is er iets kapot gegaan dan dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken graag met je mee naar een passende oplossing als je een paar duidelijke foto' s van de klacht stuurt.
Retourneren is in veel gevallen gratis wanneer je gebruik maakt van onze retouropties en het bedrag boven de € 50,00 is. Onder de € 50,00 betaal je € 3,95 retourkosten. Eventuele kosten worden ingehouden van het retourbedrag.
Het verzendlabel dat op jouw pakket zit, kan ook gebruikt worden als retourlabel bij de vervoerder die jouw pakket heeft geleverd. Wanneer je dit label niet meer hebt, kun je jouw pakket uiteraard nog wel retourneren. We leggen hieronder graag uit wat je kunt doen.
Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Het is niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel op jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.
Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.
In alle gevallen zullen wij retour verwerken wat we ontvangen. Het is dus voor ons niet erg als je een artikel niet hebt aangemeld of juist te veel.
Let op: Op dit moment is het erg druk waardoor de retourverwerking wat langer kan duren dan je van ons gewend bent. Houd rekening met een maximale verwerkingstijd van 15 werkdagen. Is jouw retour langer dan dat onderweg? Neem dan zeker even contact op met onze klantenservice.
Wanneer je jouw pakket afgeeft bij DHL of PostNL duurt het 1 tot 3 werkdagen* voordat het pakket bij ons bezorgd is. Zodra het pakket door ons is ontvangen, verwerken wij de retour binnen 5 werkdagen*. Je ontvangt van ons een automatische retourbevestiging zodra de verwerking voltooid is.
Je kunt jouw retourzending altijd volgen met de barcode die staat op het afgiftebewijs dat je van de vervoerder ontvangt. Houdt er rekening mee dat een retourzending vaak als laatst een sorteerscan ontvangt bij de vervoerder. Vanaf dan wordt het pakket binnen 1 tot 3 werkdagen bij ons bezorgd en daarna verwerkt.
Wanneer je jouw pakket afgeeft in een Omoda winkel wordt de retour direct verwerkt. Het aankoopbedrag ontvang je terug zoals je betaald hebt.
* Dit is een gemiddelde verwerkingstijd. Afhankelijk van hoe rustig of hoe druk het is, kan dit korter of langer duren.
Ongedragen producten kunnen altijd binnen 365 dagen geruild worden in de winkel, passen mag uiteraard wel.
Wil je ruilen voor een andere maat, kleur of model? Dan kan dat als volgt:
1. Ruilen in de winkel
Neem je bestelling mee en ruil je item in een van de Omoda-winkels (bekijk hier een overzicht van al onze winkels).
Indien je de online bestelling terugbrengt in een Omoda-winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarop je betaald hebt. Dit is ook het geval als je in de winkel een nieuwe aankoop doet.
Houdt er rekening mee dat het niet mogelijk is om een bestelling te ruilen waarbij gekozen is voor achteraf betalen via Klarna. In dat geval zal de Klarna factuur komen te vervallen en kun je in de winkel betalen voor jouw nieuwe artikel.
2. Retourneren en opnieuw bestellen in de online shop
Ruilen via de online shop is helaas niet mogelijk. Je kan het product binnen 365 dagen kosteloos retour sturen, zodra jouw retourzending is verwerkt ontvang je binnen drie werkdagen de terugbetaling. Je retour aanmelden kan via www.omoda.nl/retour.
Het is in de meeste gevallen mogelijk om de fashion-items uit verschillende bestellingen in een pakket te retourneren. Op elke schoenendoos en op elk label dat aan een kledingstuk zit, staat een unieke barcode die gekoppeld is aan jouw bestelling. Wanneer deze code gescand wordt, kan jouw retourzending verwerkt worden.
In het geval dat je een item hebt ontvangen waarbij we een retourlabel hebben geleverd, is het niet mogelijk om deze samen met artikelen uit andere zendingen of bestellingen te retourneren. In dat geval komt het artikel namelijk van een externe locatie en moet het daar ook weer naar teruggestuurd worden. Je dient het retourlabel dan dus alleen te gebruiken voor het item dat in die zending zat.
We versturen geen pakbon of retourformulier meer mee in het pakket. Je kunt onze verzendbevestiging als pakbon beschouwen. Je hebt de pakbon ook niet meer nodig om jouw pakket te retourneren. Zolang je het artikel verstuurd in de originele schoenendoos of verpakking en deze goed verpakt in een verzendverpakking, kunnen wij jouw retourzending verwerken. Wanneer het originele verzendlabel op het pakket zit, kan deze bij het PostNL of DHL punt gescand worden als retourlabel. Geen verzendlabel meer of een andere retouroptie kiezen? Ga dan naar www.omoda.nl/retour.
Retourneren is binnen Nederland in veel gevallen gratis wanneer je gebruik maakt van een van onze retouropties en het gaat om een bedrag boven de € 50,00. Onder de € 50,00 betaal je € 3,95 retourkosten. Eventuele kosten worden ingehouden op het retourbedrag.
Je kunt jouw retourzending aanmelden via www.omoda.nl/retour of kijk voor meer informatie bij de vraag "Hoe kan ik mijn product retourneren?". Je hebt bij deze opties geen retoursticker nodig. Je hoeft dus niets uit te printen of op je pakketje te plakken.
Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder aan ons retourneren, in dat geval betaal je altijd zelf de retourkosten. Je kunt hiervoor gebruik maken van het volgende retouradres:
Omoda
Ruigendijkweg 1
4301 RX ZIERIKZEE.
Bovenstaand adres kan ook gebruik worden wanneer je hebt besteld vanuit een land waarvoor wij geen eigen webshop hebben. In dat geval kun je zelf kiezen via welke vervoerder je het pakket retourneert en betaal je ook zelf de retourkosten.
We hebben uitgebreide instructies gemaakt voor het terugsturen van een gevulde en een lege ecobox - die vind je hier:
Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 365 dagen retour sturen of ruilen, passen mag uiteraard wel. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag terug op de rekening waarmee je hebt betaald.
Als je de volledige bestelling retour zendt, dan ontvang je de verzendkosten terug. Als je één of meerdere producten houdt, dan worden de verzendkosten niet teruggestort.
Wanneer het gaat om een bedrag onder de € 50,00 wordt € 3,95 in rekening gebracht. En wanneer je ervoor kiest om het pakket thuis te laten ophalen, wordt er € 1,95 gerekend. Deze kosten worden ingehouden op het retourbedrag.
Je kunt jouw online aankoop ook retourneren in een Omoda-winkel. Dit doe je door het artikel weer te verpakken in de originele verpakking. Het is in ieder geval belangrijk dat ze in de winkel de unieke barcode op de schoenendoos of het label kunnen scannen.
In de winkel zullen ze de retour direct voor je verwerken. Het aankoopbedrag ontvang je terug zoals je hebt betaald en de verwerking hiervan duurt maximaal 3 werkdagen.
Jouw dichtstbijzijnde Omoda-winkel vind je hier.
Je mag een product 365 dagen thuishouden om te beslissen of je het wilt hebben. Beslis je toch om het terug te sturen, dan kun je het ongedragen artikel binnen 365 dagen retour sturen via DHL of PostNL of terugbrengen in een van onze Omoda-winkels. Je kunt jouw retourzending aanmelden via www.omoda.nl/retour of kijk bij de vraag "Hoe kan ik mijn product retourneren?" voor meer informatie.
Ja, je kunt ongedragen producten (passen mag uiteraard wel) die aangeschaft zijn in de winkel altijd binnen 365 dagen gratis terugsturen. Meld hier je retour aan als je een account hebt, kies een retouroptie en stuur je pakketje naar ons terug.
Jouw bankgegevens zijn niet bij ons bekend aangezien je in de winkel betaald hebt. Daarom vragen we je na het aanmelden van je retour om alvast je IBAN gegevens door te geven aan onze klantenservice. Zo kunnen wij jouw terugbetaling zo snel mogelijk in orde maken nadat jouw retourzending door ons is verwerkt. De gegevens die je ons stuurt zullen eenmalig, voor de terugbetaling van deze specifieke winkelaankoop, gebruikt worden.
Heb je geen klantaccount bij ons en heb je dus geen gegevens van jouw winkelaankoop dan kun je deze niet aanmelden als retour. In dat geval kun je de aankoop inpakken en het pakket afgeven bij een DHL-punt. Als je daar aangeeft dat het pakket retour mag naar Omoda zal er een label voor je aangemaakt worden. Stuur bij je retourzending een kopie van de kassabon mee, inclusief NAW-gegevens en jouw IBAN zodat we de retour op de juiste manier kunnen verwerken en het aankoopbedrag naar je terug kunnen storten. Zonder deze gegevens is het niet mogelijk om jouw retourzending te verwerken.
Wettelijk gezien mag je jouw aankoop binnen 14 dagen zonder opgaven van een reden naar ons terug sturen. We willen je hier graag langer de tijd voor geven en daarom is onze retourtermijn verlengd naar 365 dagen. Je mag ook eerst binnen 365 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop wenst af te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk terug te sturen.
Wanneer je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, kun je het modelformulier via de link hier onder downloaden.
Heb je vragen over hoe je jouw bestelling kunt retourneren dan kun je kijken bij onze veelgestelde vragen over retourneren.
Het modelformulier herroepingsrecht kun je hier downloaden.
Alles over terugbetalingen lees je hier.
Het is geen enkel probleem als je de originele verzenddoos niet meer hebt. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product goed verpakt, zodat het niet beschadigd kan raken op de terugweg naar Omoda. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Let wel op dat je niet de schoenendoos of verpakking gebruikt als verzenddoos. Plak het vervolgens goed dicht, meer hoef je niet te doen.
Je kunt jouw bestelling aanmelden als retour via www.omoda.nl/retour of kijk voor meer informatie bij de vraag 'Hoe kan ik mijn product retourneren?'
* Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur (gesloten op feestdagen).